Сьогодні школа та вчителі покликані відповісти на запитання, як підготувати
учня до життя в майбутньому постіндустріальному чи інформаційному суспільстві, при
цьому дбайливо оберігаючи і примножуючи систему норм і цінностей, що склалася в
українського народу.
Національне виховання є однією з важливих складових
проблеми виховання особистості, світогляд якої ми розширюємо також завдяки
вивченню українських народних традицій та звичаїв.
Використання національно-культурних традицій у вихованні школярів ефективне
за умов: доступності, емоційності, врахування вікових та індивідуальних
особливостей дітей, зв'язок з життям, комплексний підхід до виховання
національними традиціями.
Метою нашої роботи як в урочний, так і позаурочний час у цьому напрямку є введення дитини у чарівний світ культурно-історичних
надбань народу, виховання високоморального, національно свідомого покоління,
патріотів, спадкоємців і продовжувачів прогресивних національних традицій; виховування
любові до рідного краю; ставлення до себе як до частини великого народу,
розвиток творчої активності дитини. Ми
використовуємо різні форми і види діяльності: заняття факультативу «Українознавство», уроки етики, літератури, музики, образотворчого
мистецтва, обслуговуючої праці; мандрівки
«Крок у минуле», «Стежками подвигу і слави», « Історія рідного краю»;
літературні та вокальні конкурси, свята, присвячені як державним, так і
народним святам «Символи моєї держави»,
« Козацькі забави», «Про що розповідає календар», години спілкування «Є
в народі нашому свята та традиції», «Дзвенить струмочком рідна мова», « Що ми
знаємо про Водохреща»; науково-дослідницька, навчально-пізнавальна,
суспільно-гуманістична, художньо-творча діяльність.
Слід звернути увагу на педагогічні умови, які
забезпечують ефективність виховання на основі вивчення народних традицій та
звичаїв і сприяють розширенню світогляду дітей: практична робота кожного учня;
озброєння знаннями і навичками запису різних жанрів усної народної творчості; вивчення
прислів’їв, приказок, легенд, казок, загадок, скоромовок, пісень, літописів,
переказів; засвоєння знань національної, державної та народної символіки; використання
народної гри; дотримання обрядовості свого народу; робота над вивченням і
проведенням календарно-обрядових свят; вивчення народних промислів та народної
кухні.
Немає коментарів:
Дописати коментар