понеділок, 21 березня 2016 р.

Робота з обдарованими - результат роботи вчителя

Шановні колеги! Сьогодні у ХХІ ст. зростає соціальна роль особистості з високим рівнем інтелектуального розвитку і творчих можливостей, здатної до продуктивної праці, створення і засвоєння інновацій в будь - якій галузі.
Свій виступ – презентацію я хотіла б почати словами відомого педагога Яна Коменського: «Не викликає сумніву, що правильно встановленими, цілими, міцними, безпечними сходами можна кого завгодно вивести на будь - яку висоту».
Безперечно, у наш час завдання вчителя полягає в тому, щоб дбайливо ростити нові таланти, знаходити здібних, талановитих, обдарованих дітей, починаючи з молодшого віку, і створювати умови для розвитку їхнього природного творчого потенціалу, допомогти подолати нелегкий шлях до творчого злету.
Давайте на мить уявимо зоряне небо, на якому кожен із нас бачить багато маленьких зірочок, умовно це учні початкових класів, великі зірки, умовно це учні середньої школи, і як результат, ці  зіроньки і зірки утворюють сузір’я – учня старшої школи, випускника, творчу особистість.
Одну таку зіроньку класовода Скочко Лариси Вікторівни та мою зірку, як учителя української мови та літератури Бондаренко Вікторію, нині ученицю 9 класу, я хочу презентувати.
Вікторія – саме ім’я говорить про те, що учениця цілеспрямована, впевнена, наполеглива. 
В основу нашої роботи з Вікторією покладені принципи: орієнтація на вищі кінцеві результати, безперервна передача знань, так як навчатися й навчати інших необхідно стільки, скільки потребує досконале володіння темою, співпраця й товариська взаємодопомога, різноманітність завдань, навчання за здібностями.
На початковій стадії вивчення української мови та літератури, щоб зацікавити дитину, я пропонувала для читання цікаву художню літературу, навчальні довідники, дозволяла проводити рольові ігри на уроках, вести дискусії, щоб Вікторія могла висловити і довести свою думку, аргументуючи фактами для підтвердження, виконувати творчі завдання, складати і відгадувати ребуси, кросворди.
Плануючи самостійну діяльність Вікторії, я націлювала її на роботу з матеріалами завдать творчих мовознавчих конкурсів, з матеріалами олімпіад різного рівня, спеціалізовану літературу.
         Учениця є членом шкільного мовознавчого гуртка, разом із іншими гуртківцями,  допомагає мені складати і одночасно виконує завдання для шкільного етапу Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури.
І як результат плідної роботи, Вікторія у  2013 – 2014 н.р., навчаючись у 8 класі, стала переможцем шкільного і призером районного етапів олімпіад з української мови та літератури (ІІІ місце в районі, як для старту це непогано). 
Учениця щороку приймає участь і отримує призові місця у Всеукраїнських українознавчих конкурсах «Соняшник», «Патріот», «Альбус», «Іду з дитинства до Тараса», конкурсах з української мови та літератури імені Т. Шевченка, у 2013-2014 н.р зайняла І місце в районі у конкурсі української мови імені П. Яцика і була запрошена на обласний етап конкурсу, у минулому році взяла участь у творчому конкурсі «Собори наших душ».
На майбутнє ми плануємо формувати, розвивати, удосконалювати дослідницькі уміння і навички, стати членом Малої академії наук, так як дослідницькі вміння учнів-старшокласників формуються поступово на основі особистого досвіду.
Як відомо, в учительській роботі кінцевий результат  виз­начається успіхами вихованців.  Сподіваюся, що подальша робота з Вікторією сприятиме формуванню творчої та пізнавальної  активності учениці, вмінню працювати креативно, самостійно та використовувати набуті знання у своєму житті, щоб і про її сузір’я, тобто досягнення, здобутки, перемоги, знала не лише Межівщина, але й уся Україна.

Немає коментарів:

Дописати коментар